۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۳۱۳۶۷
آیت الله طبرسی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت اعتبارات فرهنگی به منظور مقابله با هجمه های سازمان یافته غرب 

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تقویت اعتبارات فرهنگی به منظور مقابله با هجمه های سازمان یافته غرب تأکید کرد و گفت: با اعتبارات ناچیز فرهنگی نمی توان به مقابله ای اثربخش با توطئه های فرهنگی دشمنان امیدوار بود.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیران شهرستان میاندرود به مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و آن را کلید برون رفت کشور از بحران های اقتصادی دانست و گفت: کشور با تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به اوج و شکوفایی خواهد رسید.

 

وی با بیان این که با بیان این که اقتصاد مقاومتی متکی بر توان و ظرفیت داخلی است، افزود: باید به جای وابستگی به دیگر کشورها و واردات بی رویه زمینه ای را برای تقویت تولیدات داخلی فراهم کنیم.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که دنیا اقتصاد مقاومتی را با واحدهای خرد و کوچک آغاز کرد که همه مسؤولان، نمایندگان و مردم باید در تحقق این امر تلاش کنند، گفت: تجربه  ثابت کرد اقتصاد دولتی جوابگوی نیاز جامعه نیست و باید به سمت اقتصاد ملی و مردمی حرکت کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه با توجه به تأکیدات چند ساله مقام معظم رهبری درباره مسأله اقتصاد مقاومتی هنوز اقدام اثربخشی در لایه های مهم کشور صورت نگرفته است، افزود: تنها با شعار و سخنرانی نمی توان به تحقق عملی اقتصاد مقاومتی در کشور امیدوار بود.

 

وی با تأکید براین که دولت باید برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در حوزه های مختلف نقشه راه تعیین کند، ادامه داد: ظرفیت‌های کم‌نظیری در کشور وجود دارد که باید شناسایی و در جهت بهره گیری از آن تلاش شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ایران اسلامی با این همه ظرفیت و توانمندی بالا در بخش های مختلف نباید در حوزه اقتصادی دچار مشکل باشد، گفت: متأسفانه مسؤولان و دولتمردان در حوزه برنامه ریزی و اجرا نقصان های بسیاری دارند که باید رفع شود و این مسأله تاکنون محقق نشده است.

 

وی با تأکید بر جلوگیری از واردات بی رویه محصولات به کشور تأکید کرد: دولت باید جلوی واردات غیر اصولی به کشور را بگیرد و از توان داخلی برای جبران عقب ماندگی های کشور استفاده کند.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دریا و خطرات فرهنگی ناشی از آن اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دلیل عدم وجود متولی اصلی برای این نعمت الهی استفاده های نا مناسب از آن می شود. دریا باید ملی شود و بهره برداری از آن مشروع و معقول باشد.

 

امام جمعه ساری وحدت و همدلی را رمز توسعه و پیشرفت کشور در هر بخشی دانست و خاطرنشان کرد: هر گاه در بخش های مختلف کشور شاهد وحدت و همدلی بودیم کشور از رشد و توسعه ای متوازن برخوردار بوده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به تهدیدات فرهنگی دشمنان اشاره کرد و با بیان این که امروز فرهنگ دینی ما در مواجهه با هجمه های گسترده قرار دارد، گفت: روز به روز فرهنگ و هویت ما در اثر انفجار اطلاعات و ابزار های ارتباطی آسیب پذیر تر می شود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که نسل جوان امروز جامعه بریده از فرهنگ اصیل اسلامی، مساجد و ارزش های انقلاب نیستند، خاطرنشان کرد: مبانی دینی و ارزش های اسلامی باید به شیوه ای اثربخش در میان این نسل ترویج شود تا اثرگذار شود.

 

وی  با اشاره به این که دشمن تلاش دارد با پیشرفت علم و تکنولوژی ایمان و عقاید مردم را سست کند، تصریح کرد: باید مراقب هجمه های فرهنگی دشمن باشیم و در برابر این هجمه ها منفعلانه عمل نکنیم.

 

امام جمعه ساری بر ضرورت تقویت اعتبارات فرهنگی به منظور مقابله با هجمه های سازمان یافته غرب تأکید کرد و گفت: با اعتبارات ناچیز فرهنگی نمی توان به مقابله ای اثربخش با توطئه های فرهنگی دشمنان امیدوار بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در ماه مبارک رمضان نیز باید برنامه‌های فرهنگی بیش از پیش باشد و مساجد را فعال تر کنیم و جوانان را به شرکت و حضور بیشتر تشویق کنیم./950/202/ب2

ارسال نظرات